Apple and Craps
Photobucket
a second to think! =,=
Friday 20 January 2012 • 22:39 • 9 black leave(s)


for one second, hold your eyes, glue your fingers and stick your head =)

have you ever think the sins that you've done before?
pernah tak?

bila marah, awak kutuk..
bila tak suka, awak cemuh..
bila dia hebat, awak dengki..

bila dia cantik, awak kata pakai make up..
bila muka dia ada jerawat, awak kata padan muka perasan cantik lagi..
bila dia make up tebal, awak kata hodoh..

bila dia belajar abroad, awak kata dia kaya sebab tu mampu pergi..
bila dia dapat good grade, awak kata dia tiru..
bila dia angkat tangan untuk jawab soalan, awak kata dia over..

bila dia tunduk hormat, awak kata dia cuma menunjuk-nunjuk..
bila dia ada banyak barang mahal, awak kata alaaa parents dia kaya..
bila dia senyum, awak kata nak tunjuk cantik..

bila berbicara dengan kedua orang tua, awak kasar..
bila orang tua memanggil, tanpa hormat awak merengus..
bila mereka tiada, baru awak terasa kehilangan.

kenapa tak pernah sekali pun dalam hidup awak bangga dengan keadaan dia..apa yang dia ada semua pemberian Allah..
tak perlu lah untuk mempunyai sebarang perasaan yang tak elok..
walau sekalipun dia memcaci awak, awak hanya perlu berdoa kepada-Nya agar dia berubah..

well, friends..i might did those things that i've mentioned above even once in a life time. mungkin tanpa sedar dan juga mungkin dengan kesedaran yang menggunung. tapi doa saya semoga Allah sentiasa di sisi saya dengan rahmat-Nya..

i've once diagnosed with ovarian cyst..it's a month before i celebrated my 17th birthday and 3 month before spm..and got through an operation..
it seemed to be a nightmare but I knew by that moment, Allah S.W.T has giving me a chance to get myself much closer to Him. peringatan Allah buat saya tidak akan pernah hilang kerana parut di perut saya juga akan kekal sehingga jasad saya dimamah bumi.

mungkin saya ada sesekali meninggikan walaupun a level higher tone pada ibu dan ayah..saya tak sedar..mungkin saya ada mengumpat sahabat di belakang saya..saya tak sedar juga..mungkin saya terkasar dengan guru..saya masih belum sedar..mungkin saya melakukan sesuatu tanpa ikhlas..juga saya tak sedar..mungkin juga saya mengasari ciptaanNya..saya tetap tidak sedar..
maka, Allah memberikan dugaan sebegitu supaya saya sentiasa muhasabah diri sendiri..=)
agar saya sentiasa mengagungkanNya..agar saya memohon keampunan kepadaNya dan agar saya menjadi seorang anak yang solehah serta hambaNya pada nama Islam yang sejati..

take it as a reminder to all of you..there'll be anytime untuk kita menerima dugaannya..




Older Post . Newer Post
Loading..

Photobucket

heyy, it's a great pleasure to have you here | i use manglish as my main language | i am a barrister who speaks for you in the court of I AM SYAZWINA's law. and yet i dont have any qualm about asking you to leave my page regarding whatever matters :) | i am a vociferous in ryhme! | :)


❤ Author ❤

Short Biodata

Name: Syazwina M.S.
Known as: Wina
Age: 20++
State: Kedah
Country: Malaysia
Studies: Bachelor in Education - TESL (MSU)
D.O.Birth: October 26th 92
Language: Malay and English
Hobby: piano-ing, travelling
Baby Gadgets: Blckbry, Nikon D5100, MP4
Super Pet: Elmo
Contact Me: Official Facebook | Apple and Craps


❤ Linkies ❤

^link exchange is available^
Bella | Dina | Ikazareen | Amalina | Umi Amirah | Feeqa | Idaedani | Husna | Yuni | Shazzy | Kyla | FafaRamlan | Nik Sherra | Lysa | Joanna | Sis Reeneeraaid |
Tagboard




Memoirs



Credits


Template made by; Qistina Re
Re-Editor skins; Aina
Final Editor skins; Wina